Digitaalinen markkinointi

Markkinoi, seuraa ja kehitä!

Verkko on paikka, jossa tapahtuu koko ajan. Kehityksen ja muutoksen tahti on hurja eikä verkossa tunneta työaikoja, lomia eikä taukoja. Sivustoa ja palveluja pitää kehittää, seurata ja markkinoida taukoamatta. Onneksi on välineitä millä tätä työtä tehostetaan ja helpotetaan, jotta me lopullisen työn tekevät ihmiset voimme tehdä työmme normaalin työajan puitteissa.

Verkkopalvelun sisäisiä markkinointikeinoja

Laadukas verkkosivusto pyrkii palvelemaan sivustolla käyviä asiakkaita ja muita sidosryhmiä siten että asiointikokemus sivustolla on laadukas ja tehokas. Korkealaatuisen sivustototeutuksen ja laadukkaan sisällön lisäksi voidaan sivustolle toteuttaa erilaisia lisätoiminallisuuksia joilla yksittäisen kävijän tarpeet voidaan huomioida joko kävijän itse antamien tietojen perusteella, tai automaattisesti tapahtuvaan asiointikäyttäytymisen analysointiin perustuen.

Tällaisia lisätoiminnallisuuksia ovat mm:

  • Markkinointiautomatiikka jossa asiakkaan toiminnan perusteella voidaan tarjota asiakasta kiinnostavaa lisäinformaatiota 
  • Erilaiset tuotteen valintaa helpottavat konfiguraattorit ja valitsimet
  • Kyselytyökalut erilaisiin tilanteisiin
  • Sivuston kävijäliikenteen analysointiin perustuvat automaattiset lisäsuositukset (cross-selling, lisäniformaation tarjoaminen asiakasta kiinnostavista aiheista)
  • Henkilökohtaisen asiakaspalvelun automaattinen aktivointi käyttäjän ongelmatilanteissa

Digitaaliseen markkinointiin voidaan lukea seuraavia osa-alueita

  • Verkkosivuston sisäinen markkinointi
    • Sisältö ja sen kiinnostavuus
  • Verkkosivustolle tehty ja konfiguroitu markkinointiautomatiikka esim
  • Verkkosivuston löydettävyys hakukoneissa
    • Luonnollinen hakutulos lue lisää (hakukoneoptimointi)
  • Maksullinen mainonta eri paikoissa
    • Hakusanamainonta lue lisää (esim Google Adwords lue lisää )
    • Display- eli bannerimainonta
    • Remarketing eli uudelleenmarkkinointi lue lisää
    • Mobiilimainonta
    • Tekstiviestimainonta
    • Luokiteltu ilmoittelu
    • Luettelot ja hakemistot
    • Affliate- eli kumppanuusmainonta
  • Uutiskirjeet lue lisää
  • Sosiaalinen media
Digitaalinenmarkkinointi1

Erilaisia digitaalisen markkinoinnin, mainonnan sekä löydettävyyttä parantavia keinoja on hyvä kokeilla ja käyttää rohkeasti. Kun kaikki tekeminen mitataan ja seurataan, saadaan tietoa mikä oli tuottavaa ja mikä vähemmän merkityksetöntä. Se mikä ei toiminut tällä viikolla voi toimia todella tehokkaasti kahden kuukauden päästä. Markkinat ja tilanteet muuttuvat koko ajan, siksi jatkuva tekeminen, seuranta ja reagointi tuo parhaan lopputuloksen.

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä