Digitaalinen markkinointi

Markkinoi, seuraa ja kehitä!

Verkko on paikka, jossa tapahtuu koko ajan. Kehityksen ja muutoksen tahti on hurja eikä verkossa tunneta työaikoja, lomia eikä taukoja. Sivustoa ja palveluja pitää kehittää, seurata ja markkinoida taukoamatta. Onneksi on välineitä millä tätä työtä tehostetaan ja helpotetaan, jotta me lopullisen työn tekevät ihmiset voimme tehdä työmme normaalin työajan puitteissa.

Verkkopalvelun sisäisiä markkinointikeinoja

Laadukas verkkosivusto pyrkii palvelemaan sivustolla käyviä asiakkaita ja muita sidosryhmiä siten että asiointikokemus sivustolla on laadukas ja tehokas. Korkealaatuisen sivustototeutuksen ja laadukkaan sisällön lisäksi voidaan sivustolle toteuttaa erilaisia lisätoiminallisuuksia joilla yksittäisen kävijän tarpeet voidaan huomioida joko kävijän itse antamien tietojen perusteella, tai automaattisesti tapahtuvaan asiointikäyttäytymisen analysointiin perustuen.

Digitaalinenmarkkinointi1

Löydettävyys ja mainonta

Verkossa tarjonta on laajaa ja löydettävyyden parantaminen sekä sen ylläpitäminen on jatkuvaa sekä pitkäjänteistä työtä. Löydettävyyteen voidaan vaikuttaa monin tavoin. Hakukoneoptimoinnilla päästää tiettyyn pisteeseen asti, mutta lisäksi on syytä tehdä maksettua mainontaa esim hakusanamainontaa . Facebook on myös hyvä paikka mainonnalle.

Erilaisia digitaalisen markkinoinnin, mainonnan sekä löydettävyyttä parantavia keinoja on hyvä kokeilla ja käyttää rohkeasti. Kun kaikki tekeminen mitataan ja seurataan, saadaan tietoa mikä oli tuottavaa ja mikä vähemmän merkityksetöntä. Se mikä ei toiminut tällä viikolla voi toimia todella tehokkaasti kahden kuukauden päästä. Markkinat ja tilanteet muuttuvat koko ajan, siksi jatkuva tekeminen, seuranta ja reagointi tuo parhaan lopputuloksen.

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä